DOPRAVA ZDARMA pri nákupe nad 100€
info@mwi.sk I +421 917 505 611
Reklamačný poriadok
Spoločnosť MWI s.r.o., Landauova 1514/34, 841 01 Bratislava, IČO: 47 695 251 IČ DPH: SK2024057376 (ďalej len „predávajúci“), zapísaná na Okresnom súde Bratislava I vložka číslo: 97925/B vydáva tento Reklamačný poriadok v súlade s ust. § 18 Zákona o ochrane spotrebiteľa. Účelom Reklamačného poriadku je informovať kupujúceho o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť a o vykonávaní záručných opráv.
Reklamačný poriadok sa vzťahuje výlučne na predaj Tovarov zo strany predávajúceho kupujúcemu v internetovom obchode umiestnenom na internetovej stránke www.mwi.sk. Reklamačný poriadok sa nevzťahuje na Tovar, ktorý bol poskytnutý v rámci marketingových alebo iných akcií na podporu predaja bezplatne. Zodpovednosť predávajúceho za vady takéhoto tovaru je zo zákona vylúčená.
1. Úvodné ustanovenia
1.1. Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré má tovar v okamihu prevzatia tovaru kupujúcim alebo v okamihu odovzdania prvému dopravcovi na prepravu tovaru kupujúcemu, pokiaľ je chyba kupujúcim uplatnená v lehotách uvedených v článku 5. reklamačného poriadku.
1.2. Za chybný sa považuje hlavne tovar, ktorý nemá obvyklé či prezentované vlastnosti, neslúži na svoj účel, nezodpovedá požiadavkám právnych predpisov či nebol dodaný v dohodnutom množstve. Upozorňujeme, že zvýšenú citlivosť či prípad alergickej reakcie na dodaný tovar nemožno samú osebe považovať za chybu tovaru.
1.3. Všetky otázky týkajúce sa reklamácie vám radi zodpovieme, ak nás budete kontaktovať na e-maile info@mwi.sk.
2. Miesto a spôsob uplatnenia reklamácie
2.1. Reklamovaný tovar nám zašlite na adresu MWI, s.r.o., Ružová 16/1, 903 01 Senec, spolu s písomnou formou reklamácie, kde nezabudnite uviesť, v čom vidíte chybu tovaru alebo ako sa chyba prejavuje, prípadne požiadavku na spôsob vybavenia. Poštovné pri odoslaní produktu na reklamáciu hradí kupujúci. Reklamačný protokol v PDF nájdete dole.
2.2. O priebehu reklamácie, najmä o jej prijatí, vybavení či zamietnutí, vás budeme informovať prostredníctvom e-mailových správ.
3. Lehota na uplatnenie reklamácie
3.1. Záručná doba na uplatnenie reklamácie na tovar je 24 mesiacov a na použitý tovar 12 mesiacov. Ak je na tovare, jeho obale alebo na návode k nemu pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty.
3.2. Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia objednaného tovaru kupujúceho.
3.3. Doba od uplatnenia reklamácie až do času, keď kupujúcemu po skončení opravy vznikla povinnosť prevziať tovar, sa do záručnej doby nepočíta. V prípade ak dôjde k výmene reklamovaného tovaru, začne plynúť záručná doba znova od prevzatia nového tovaru.
3.4. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak sa neuplatnili v záručnej dobe.
4. Zodpovednosť predávajúceho
4.1. Predávajúci zodpovedá za to, že objednaný tovar je bez vád, má požadovanú, prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť.
4.2. Predávajúci zodpovedá za to, že tovar v čase prevzatia kupujúceho má vlastnosti výslovne vymenené alebo obvyklé, že ho možno použiť podľa povahy a účelu Kúpnej zmluvy alebo podľa toho, čo si zmluvné strany dojednali a že vec nemá právne vady.
4.3. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho prevzatia kupujúceho. Pri použitom tovare nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri tovare, ktorý sa predáva za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná.
4.4. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru:
a) pre ktoré bola kupujúcemu poskytnutá zľava z kúpnej ceny,
b) ktoré vznikli v záručnej dobe v dôsledku opotrebenia tovaru, jeho nesprávnym či nadmerným používaním, mechanickým poškodením, nesprávnym skladovaním alebo, ktoré boli spôsobené nedovoleným zásahom.
4.5. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie je predávajúci povinný vybaviť reklamáciu ihneď, v odôvodnených prípadoch aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar.
4.6. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu písomný doklad o vybavení reklamácie najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Písomný doklad o vybavení reklamácie odošle predávajúci kupujúcemu elektronicky na e-mailovú adresu uvedenú v reklamácií alebo v užívateľskom účte kupujúceho alebo na poštovú adresu kupujúceho.
5. Vybavenie reklamácie
5.1. Reklamácia sa považuje za vybavenú ukončením reklamačného konania odovzdaním opraveného tovaru, výmenou tovaru, vrátením kúpnej ceny tovaru, vyplatením primeranej zľavy z kúpnej ceny tovaru, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
5.2. Ak má tovar vadu, ktorú možno odstrániť, predávajúci ju bezplatne, riadne bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie odstráni. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za nový, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu tovaru, alebo ak sa vada týka len súčasti tovaru, výmenu súčasti tovaru, len ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Za odstrániteľné vady možno považovať také vady, ktorých odstránením (opravou) neutrpí vzhľad, funkcia a kvalita tovaru.
5.3. Ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako tovar bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať. Za neodstrániteľné vady možno považovať také vady, ktoré nemožno opraviť riadne v lehote podľa bodu 5.2. tohto článku a ktorých odstránením (opravou) utrpí vzhľad, funkcia a kvalita tovaru.
5.4. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z Kúpnej ceny tovaru.
5.5. Pri tovare, ktorý bol zakúpený kupujúcim od predávajúceho s označením vadný alebo použitý, nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté použitím alebo opotrebením tovaru. Pri tovare predávanom za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.
5.6. V prípade ak si kupujúci v určenej lehote nevyzdvihne reklamovaný, opravený alebo náhradný tovar po vybavení reklamácie napriek tomu, že mu predávajúci spôsobom uvedeným v článku v bod 7 Reklamačného poriadku riadne oznámil vybavenie reklamácie, vyzve predávajúci kupujúceho prostredníctvom doporučeného listu odoslaného na poslednú známu adresu kupujúceho na vyzdvihnutie si tohto tovaru v lehote 30 dní odo dňa doručenia tejto výzvy. V prípade ak si kupujúci takýto tovar nevyzdvihne ani v dodatočne určenej lehote podľa predchádzajúcej vety, je predávajúci oprávnený takýto tovar predať tretej osobe alebo inak speňažiť. Týmto spôsobom je predávajúci oprávnený postupovať aj v prípade, že si kupujúci neprevezme opakovanú výzvu predávajúceho podľa prvej vety tohto bodu alebo ak sa táto výzva vráti predávajúcemu ako nedoručená/nedoručiteľná. Predávajúci vedie o takto získaných peňažných prostriedkoch osobitnú evidenciu s uvedením identifikácie kupujúceho, kedy a za akú hodnotu sa takýto tovar predal a aké náklady vznikli Predávajúcemu v súvislosti s jeho speňažením. V prípade ak kupujúci požiada predávajúceho o vydanie takéhoto tovaru po jeho speňažení, predávajúci ho informuje o speňažení a po odpočítaní nákladov, ktoré predávajúcemu v súvislosti so speňažením vznikli, vydá kupujúcemu zvyšnú časť peňažných prostriedkov zo speňaženia.
5.7. Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách (v knihe reklamácií), pričom v tejto evidencii musí byť uvedené číslo reklamačného zápisu a spôsob vybavenia reklamácie. Kupujúci svojím podpisom v reklamačnom zápise potvrdí spôsob vybavenia reklamácie v zmysle tohto článku.
6. Alternatívne riešenie sporov
Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd.